הרב אליהו רבי • פרשת פינחס: כאשר ‘רע’ מפסיק על ידי ‘רע’ – זה בעצם ‘טוב’!


שלום וברכה מורי ורבותי!

ערב שבת שלום, שבת פרשת פנחס, ומה בפרשתנו?

“פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלום”.

אנחנו בכל שנה שואלים, למה שלום? הלא הבחור התנהג בצורה קשה, בצורה כואבת, שגם אם היא הייתה נכונה ומוצדקת, הייתה מגיעה לו איזו שהיא מתנה שקשורה למעשה שהוא עשה.

הרי הקדוש ברוך הוא תמיד מקפיד להעניק לאדם מידה כנגד מידה, היכן המידה כנגד מידה לפנחס שניהל  מלחמה ובתמורה קיבל שלום?

התשובה פשוטה וידועה, המעשה לא נמדד לפי איך שהוא נראה במטר הקרוב, הוא נמדד לפי התוצאה שלו, והתוצאה של פנחס הייתה שלום בין הקדוש ברוך הוא לבין בני ישראל בעולם הזה.

זה אומר שכאשר אתה עושה מעשה טוב, מעשה של שלום, לא משנה אם בדרך צריכים גם לעבור אי אלו דברים קשים ואפילו שנראים רע, אם המטרה טובה ולשמה אתה עושה, כל מה שמסביב נהיה כשר וטהור.

אסור לך לעבור איסורים, אסור לך לעבור עבירות, ואסור לך אפילו לצער בני אדם, אבל כאשר מדובר בחיים הפרטיים שלך, אל תנסה תמיד ללקק דבש, אם באמת צריך לאכול מרורות בכדי לעבור שלב ולהגיע למצב טוב יותר, הרי שמחובתך לעשות זאת, ושם נמצאת ההצלחה הגדולה.

פעמים רבות נמצא כל אחד מאיתנו בפני איזו שהיא מהומה או איזה שהוא אתגר רוחני והוא מסתפק, האם לעבור אותו? האם להישאר שליו ושקט?

זה גם נכון בגשמיות, במקום העבודה, במקום הלימודים, האם להישאר באותו מצב שנמצאים בו היום, או קצת להכביד על עצמנו ולעבור ולהגיע לאטמוספרה אחרת?

פנחס מלמד כל אחד מאיתנו, אם את רוצה את החיים הטובים והיפים באמת, תלמד קצת להתאמץ, כי התוצאה שווה את זה ושווה הרבה הרבה יותר.

ברכת שבת שלום ומבורך ממני, ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ, ומה לא?

וברוכים תהיו!

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *